Tajemno | 5. Díl | Hypnotismus

Hypnotismus

Úvod

Je to až k nevíře, že tohle je za týden už pátý díl "tajemna", ovšem ... nic se nemá přehánět, a proto chystám nový styl příspěvků, který se bude věnovat trošku jiným tématům, než jen tomuhle. Ale teď už zpátky k článku...

Hypnóza je změněný stav vědomí, který umožňuje podvědomé mysli provádět pozitivní změny prostřednictvím přímých podnětů a terapeutických metafor... Podrobný popis zde...
Ve zkratce je to stav mysli, ve kterém daný jedinec v jakémsi tranzu. Díky tomuto tranzu je jeho mysl uvolněná a hypnóza tak pomáhá relaxaci.

Často se hypnóza používá terapeuty ke zvládání daných životních situací nebo problémů, které daný pacient má. Může mu tak pomoci udělat něco, co by v normálním stavu neudělal a tím ho posunout na další schůdek v léčení.

K čemu mi to bude?

Otázka na kterou se ptá nejspíš většina vás. Využiju to vůbec? K čemu mi to bude platné? Upřímně vám řeknu, že vlastně k ničemu. Ale ti, které zajímá všechno ohledně tohoto "jevu", se můžou kochat nebo se učit, například na svém kamarádovi, který to pochopitelně předem dovolí, že?

Ale z jiného soudku. Může to být i zábavná pomůcka pro ty, kteří si rádi z někoho stříli nebo rádi experimentují s kouzly. Hypnóza je jedna z věcí, kterou kouzelníci používají k odvádění pozornosti diváka. Aniž byste si to uvědomili, skoro každý kouzelník vás na určitou dobu, kdy potřebuje odpoutat vaší pozornost, zhypnotizuje. Většinou se mu to povede tak snadno, že mu právě dáváte příliš své pozornosti. Jste na něho vázáni a díky tomu, vás může lehce oblafnout.






Pokud nechcete být kouzelníkem, vůbec to nevadí. Naučit se hypnózu můžete i v případě, že byste chtěli někomu pomoct zvládnout něco, do čeho se mu nechce a nebo naopak donutit ho udělat něco, co by ho ztrapnilo. Tak co? Už se vám nápad se zhypnotizováním začíná líbit? Mě taky. Jdeme na další část.





Techniky hypnózy

Autosugesce
To je vlastně styl hypnózy, kdy si daný člověk sám sobě vsugeruje myšlenku (navodí hypnózu), aby jí potom mohl uskutečnit.

Heteresugesce
Toto je naprostý opak autosugesce. Tato hypnóza je způsobena vlivem další osoby a vzniká tak "vnucení" činnosti nebo nějaké jiné věci dané osobě.

Nejsnazší způsob, jak někomu něco vsugerovat (zhypnotizovat ho) je během spánku. Přijděte k dané osobě v době jeho normálního spánku a začnete na ní jemně, polohlasně ale zřetelně mluvit. V tuto chvíli nám jde hlavně o to, aby jsme jí nevzbudili, tudíž budeme mluvit jednoduše, ale věcně: ,,Spíte hluboce a klidně. Váš spánek je tak hluboký, že vás můj hlas nemůže probudit.". Jednoduché, ale přece jasné. Budeme pokračovat tak, aby jsme jí rozmluvili: ,,Již můžete mluvit, chtějte mluvit, mluvte." nebo něco v tom smyslu tak, aby bylo jasné, že chcete, aby mluvila.





Jakmile s ní budete v jejím spánku chviličku, opravdu jen chviličku, konverzovat, pokuste se jí vnutit nějaký rozkaz. Například: ,,Zítra, až se potkáme, se semnou posadíte na lavičku nebo na nějaké místo na sezení. Jakmile pak lusknu, ihned usnete." nebo vlastně jakýkoliv jiný rozkaz, který zrovna chcete. Potom řekněte: ,,Zopakujte mi, co jsem právě teď řekl." a jakmile zopakuje celý rozkaz, musíme hypnózu ukončit, takže řekneme třeba: ,,Ráno se probudíte a bude vám naprosto báječně." nebo podobnou ptákovinu, je to jen na vás.

Skoro s jistotou zítra, když se potkáte, tak spolu sednete a když lusknete, tak usne. Málokdy se stane, že by daná osoba neusnula. No a pak můžete experimentovat jak chcete. Ovšem jak jsem psal výše, raději se svého kamárada zeptejte na povolení, taky by vás pak nemusel mít rád.

Moje pocity?

Mám dojem, že z tohohle nadpisu se asi stane taková třešnička na závěr, kdy vám vždy povím mé zážitky nebo zkušenosti z dané tématiky.

Jaký mám dojem z hypnózy? Je to ohavný způsob jak někoho k něčemu přinutit, ale mě by to bavilo. Pravdou zůstává, že jsem se nikdy nesetkal s tím, abych byl zhypnotizován nebo abych já osobně někoho hypnotizoval, ale jak říkám, byla by to fajn zkušenost.

To je asi vše k tomuto příspěvku.

Tak zase příště! ... Uissu!

Komentáře

Nejčtenější